בעיה מתמטית

בוקר טוב לכולם!

הבחירות לכנסת המי-יודע-כמה מתקרבות ואיתן הצורך של מפלגת העבודה לגייס עובדים לקלפיות. הפעם, כדי להוריד את הסיכוי שמישהו ירצה להתקרב למפלגה הזאת גם עם מקל, הם הציבו תנאי חדש: מעבר לדרישת החברות במפלגה, כל מי שרוצה לעבוד צריך להביא 15 תומכים. לפי ההתנסחות בקבוצת הוואטסאפ, יש סיכוי לא רע שמדובר בתומכים רשומים, כלומר כאלה שנכנסים למערכת הספאם של המפלגה ויוטרדו מעתה ועד קץ הימים.

הדרישה הזאת מציבה בעיה קטנה למפלגה. למפלגת העבודה יש כ-3300 נציגים בקלפיות, כלומר דרושים כ-50 אלף תומכים שונים שיכריזו על תמיכתם במפלגה. מדובר על בין 15-20% ממצביעי הרשימה הצפויים, כולל מרצ. אם אי אפשר להביא את חברי המפלגה (כ-65 אלף אנשים) כתומכים, זה הופך את המשימה לכמעט בלתי אפשרית.

הפתרון ההגיוני לחידה הוא כמובן לגור במקום עם תמיכה גדולה למפלגה (ואין הרבה כאלה) או לשקר. בהתחשב בכך שנציגי המפלגה בקלפי צריכים להיות אמינים, זה לא נשמע לי כמו רעיון טוב במיוחד. מצד שני, למה כבר אפשר לצפות ממפלגה עם יו”ר שנמצא בהזיות בלי לקחת סמים? ככל הנראה באחד במרץ אודיע למפלגה על בקשה לביטול חברות. הגיע הזמן להפסיק עם הפארסה הזאת.

בינתיים בטכניון מתקרבות מהר שתי הבחינות של הסמסטר. הראשונה היא בחינת מועד א’ בקורס אותו תרגלתי. הפעם גם אני התבקשתי לכתוב שאלות (זה קשה יותר ממה שנדמה), כך שנאלצתי לבלות כמה שעות טובות בסידור מספרים כך שהתשובות יצאו הגיוניות. בקרוב אדע האם המרצה והמתרגל השני יאשרו אותן. הבחינה השניה היא בחינת המועמדות לדוקטורט, שם אני נבחן בעצמי. אם אעבור אותה, אוכל להתמקד רק במחקר ואקבל באופן אוטומטי תואר שני.

ולסיום, לפני כשבועיים קיבלתי חדשות נוראיות – התרגול אותו אני מעביר בדרך כלל בסמסטר אביב לא יתקיים יותר על ידי מתרגל, אלא על ידי המרצה עצמו. בעקבות כך איבדתי קורס שאני כבר מכיר (ותרגול של שעתיים ששווה לא מעט כסף). מהר מאוד ביקשתי תרגולים אחרים וקיבלתי אחד בקורס מבוא שמועבר לסטודנטים של הנדסה אזרחית. למרבה המזל, החומר שם לא קשה במיוחד והמרצה האחראית היא המנחה שלי. עכשיו רק צריך לראות כמה סטודנטים רשומים יש בקורס על מנת שאוכל לקבל את המשכורת המתאימה.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 2 לבעיה מתמטית
  • motior
    06/02/2020 ב16:11

    בהצלחה בבחינה ובתרגול החדש!
    מפלגת העבודה כבר מזמן אבודה… נראה לי שמאז אבי גבאי אין לה כל סיכוי להתאוששות. בסוף היא תיבלע במרץ ותישאר מפלגת שוליים. קצת עצוב.

    הגב
    • nadavs
      14/02/2020 ב15:56

      תודה רבה!
      הסיכוי להתאוששות הלך הרבה לפני גבאי. צריך לסגור ולהקים משהו חדש.
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.