עיר מקלט

לילה טוב לכולם!

הבחירות ונפתלי בנט מאחורינו ולפנינו כמה שבועות מתישים של מו”מ קואליציוני שיסגר ביום האחרון. בין כל הדיבורים על חוק הגיור וחוק הגיוס מתחבא חוק עיר המקלט, כלומר חוק החסינות. מכיוון שנתניהו בדרך למשפט וממש לא בא לו שזה יקרה, הקואליציה שלו מתארגנת, סתם כך במקרה (הוא הרי לא עוסק בזה), לשינוי חוק החסינות חזרה לימי הזוהר שלו, כלומר שהכנסת תצטרך להצביע בעד הסרת חסינות של ח”כ במקום שאותו ח”כ יבקש לשמור עליה. מכיוון שבכנסת כל ההחלטות ענייניות והרי “הכל יקרוס כמו מגדל קלפים”, נתניהו ישמור על חסינותו ומנדלבליט יאלץ להתייבש בצד ולהעביר את התיקים לבא בתור.

משמעות החוק היא אחת – חזרה לימים העליזים של פלאטו שרון שניצל את הכנסת כעיר מקלט. חשוד בפלילים? התפקד עוד היום לליכוד או לעבודה (ואולי גם כחול לבן בעתיד) ותמורת 10,000 ש”ח תוכל לנסות להתמודד על חסינות בפני העמדה לדין. אמנם היועץ המשפטי יחכה בצד השני של הקדנציה עם כתב האישום, אבל בדרך אפשר יהיה לסגור עסקה של הסרת חסינות תמורת כתב אישום מופחת. קל ופשוט. מי שפופולרי מאוד בציבור (כמו נתניהו) או לא צריך פריימריז המוניים (כמו דרעי וליצמן) בכלל הרוויח, כי יוכל לחמוק מהעמדה לדין לנצח. נתניהו הרי יהיה ח”כ כל עוד הוא חי (גם אם איכשהו יפסיד בפריימריז על ראשות הליכוד, יוכל להישאר ח”כ) ובגיל 80 כבר יצא העוקץ מהעמדתו לדין. בהחלטה אחת, ההכרעה הפלילית תעבור מבית המשפט לקלפיות.

השבוע התברר גם שמנדלבליט לא משמש רק כתובע הכללי, אלא גם כאחראי פטורים של הממשלה מחוקי הכנסת. שחרור מחבלים, זוטרים ככל שיהיו, לא יכול להתבצע בניגוד לחוק כי מנדלבליט נתן פטור. מדובר פה על עבירה ברורה על חוק הממשלה המחייבת החלטה של הממשלה כולה. יאיר לפיד וחברי כחול לבן, שהבטיחו למרר את חיי הממשלה מהאופוזיציה, לא אמרו מילה בנושא. יתכן מאוד שחבורת הגאונים הזאת חושבת שהתנגדות לדרך שבה בוצעה עסקת האסירים היא כמו התנגדות לעסקה עצמה, אבל זה לא כך. ספק רב אם מישהו היה מתנגד לעסקה כזאת או שהיא היתה נופלת בהצבעה בממשלה. ההתנגדות היא לפרוצדורה בלבד. נראה שהם הולכים להיות אופוזיציה נהדרת.

ולסיום, לפני כחודש, בעודי יושב מתוסכל במוסך, ראיתי בויינט משחק של ניחוש תוצאות הבחירות. נתתי שם את ההימור שלי שכלל הרבה תקווה (עם הימין החדש וזהות בחוץ). היום בצהריים קיבלתי מייל מאחת מעובדות ויינט שבישרה לי על זכיה בארוחה זוגית במסעדה בת”א על סך 500 ש”ח. אין לי מושג איזו ארוחה זוגית זו תהיה בדיוק (זו מסעדת המבורגרים, לא ברור כמה מצפים ממני לאכול שם), אבל מדובר כבר בהימור הבחירות השני שקונה לי המבורגר. לפני ארבע שנים התערבתי עם אח שלי על כך שאלי ישי לא נכנס. אחוז החסימה אולי עושה צרות לסוקרים, אבל עוזר מאוד לקיבה שלי.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.