דריכה ובריחה

צהריים טובים לכולם!

בשישי האחרון נסענו אשתי ואני לבקר את ההורים שלה אי שם בדרום הארץ. קצת לפני תשע בערב חזרנו הביתה וכשנכנסנו פנימה שמתי לב שיש אור דולק בחדר השינה. אמרתי לעצמי שוודאי שכחתי לכבות אותו, אבל אז שמתי לב לשידה קטנה בסלון שגם היתה פתוחה. התחלתי להיות מבולבל ולתהות מתי בכלל נגעתי בה, אז סגרתי אותה. משם הלכתי לחדר השינה לכבות את האור והבנתי את מקור הבלבול – מישהו היה בבית ועשה את כל הדברים האלה. החלון מעל המיטה היה פתוח, החלון השני היה פתוח באופן חלקי (אי אפשר לפתוח אותו מבחוץ, והם ניסו), כל הבגדים והמצעים היו שפוכים על המיטה ובחדר הארונות והמגירות היו פתוחות עם הדברים בחוץ.

מיד התקשרתי להורים לברר האם יש מה לעשות מעבר לשיחה עם המשטרה והתחלנו לחפש דברים שנעלמו. נראה שהם לקחו מחשב, תכשיטים ושעון, מה שהצליחו למצוא בזמן שהפכו לנו את הבית. בשיחה עם המשטרה מיד שאלו אם יש אקדח או כספת (לא) והודיעו לנו לא לגעת בכלום עד שיגיע מישהו ממז”פ. כעבור כרבע שעה הגיעו שני שוטרים שנראו על סף סיום המשמרת, גמורים מעייפות. הראנו להם מה קרה, הם מילאו את הפרטים שנתנו להם והודיעו לנו שיגיע מישהו ממז”פ יום לאחר מכן. את הלילה הזה העברנו בסלון, ישנים בקושי בגלל החשש שיכנס מישהו נוסף ובגלל שהספה היא לא המקום הנוח ביותר בבית לשינה.

בשבת בבוקר הגיע שוטר ממז”פ והתחיל לאבק את הבית. לרוע המזל, נראה שהפורצים השתמשו בכפפות ולכן לא היו סימנים מזהים שיכולים להוביל אליהם. בנוסף, ניסינו להבין את הדרך שאותה עשו הפורצים אל הבית. בסופו של דבר הצלחנו להבין מאיפה הם נכנסו, אבל לא ממש הבנו למה הם בחרו לצאת מהחלון שמעל המיטה תוך שהם דורכים על המיטה ומלכלכים חלק גדול מהמצעים והבגדים בבוץ. הם יכלו בקלות לצאת דרך הדלת ולפחות לחסוך לנו את כאב הראש הזה.

אחרי שהלך השוטר התחלנו לסדר. החזרנו את הדברים למגירות, שטפנו את הרצפה והעברנו בערך 90% מהבגדים שלנו לחדר הכביסה אחרי שהופלו על הרצפה במקרה הטוב ולוכלכו קשות בבוץ במקרה הרע. גם התחלנו לבדוק טוב יותר מה נעלם, ונראה שהפורצים התמקדו בעיקר בדברים שאינם שלי. טבעת הנישואים שלי עדיין פה בבית (מצד שני, מי היה חושב לחפש בתיק רחצה), המחשב הנייד שלי פה בבית (המחשב השני שנגנב היה מטר ממנו) ואפילו קצת כסף קטן שהיה בצד שלי של המיטה הם לא לקחו. נראה שהם לא רצו רק לקחת דברים, אלא גם להעליב אותי באופן אישי על הבחירות החומריות שלי בחיים.

על מנת לקבל פיצויים מהביטוח, צריך לקבל מהמשטרה אישור על הגשת תלונה. בתחילת השבוע הגיע אלי מג”בניק חביב שאחראי על כמה ישובים בסביבה ובסיום הביקור שלו הבטיח שיעזור להביא לי את המסמך. לצערי הרב, ההבטחה לא התגשמה ונאלצתי להגיע בעצמי לתחנת המשטרה שנמצאת בטייבה. למי שלא יצא לבקר, הנהיגה שם היא כמו נתניה על ספידים, עם כביש ראשי מהמפחידים שיצא לי לנהוג בו. בתחנה עצמה לא היה להם משהו מעניין להגיד (חוץ מזה שסגרו את התיק. טוב לדעת שעבדו עליו ארבעה ימים שלמים), אבל נתתי להם מידע על יהלום ממוספר שנגנב גם כן. אין להם קשר עם אף אחד שקשור לזה, ולכן נתתי את המספר גם למי שמכר לי את היהלום הזה. אולי ככה יצליחו לגלות איזה קצת חוט ויעזרו לי להבין למה לעזאזל הם יצאו מהחלון.

כל מה שנשאר כרגע הוא לקבל את כספי הביטוח ולבדוק איך מונעים ממקרה כזה לחזור על עצמו. יש כבר כמה רעיונות, חלקם אפילו כבר יצאו לפועל. העיקר שאת מה שהשאירו לנו לא יבואו לקחת ותחושת הביטחון תחזור.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 4 לדריכה ובריחה
  • כמו מניפה
    17/01/2019 ב20:11

    צר לי לשמוע. זו חוויה מאוד חודרנית ולא נעימה, ואכן משאירה אותך בתחושת חוסר בטחון. פרוץ. אנחנו עשינו אזעקה, כולל חיישנים מחוץ לבית, ואכן, פריצה נוספת נמנעה. הכי הלחיץ אותי שהבת שלי ישנה בבית כשזה קרה, שהיתה אז בת 14. היא לא שמעה כלום, אבל בגלל המחשבה מה היה קורה לו היתה מתעוררת ורואה אותם לקחת מערכת מקיפה.

    הגב
    • nadavs
      17/01/2019 ב20:55

      אני לא חושב שבמקרה שלנו מדובר באנשים שהיו מעזים להתעמת. הם חיכו שנצא מהבית (ופרצו בצהריים או בערב, אבל בכל מקרה זה אמצע היום) כדי לפרוץ. גם הדרך שבה הפורצים פעלו בתוך הבית מראה שהם רצו לברוח כמה שיותר מהר.
      nadavs

      הגב
  • גהה
    18/01/2019 ב15:41

    אחת החוויות הנוראיות.
    זה קרה להורים שלי שנה שעברה ומעבר למה שלקחו זה מערער לגמרי את הבטחון האישי במקום שאמור להיות הכי מוגן.
    זה היה יכול להיות מעט טראומטי יותר עבורי כי זה קרה בתקופה שגרתי אצלם ובאותו יום הייתי אחרי משמרת לילה כשבד”כ אני חוזרת מיד הביתה לישון אבל במקרה יצאתי לסידורים.
    האם פורצים כאלה הופכים לתוקפניים כאשר הם מתגלים? מישהו אחר אמר לי שהם ודאי תצפתו על הדירה זמן רב וידעו שאף אחד לא בבית אבל זה כבר נראה לי מופרך.

    אה כן- תלונה במשטרה זה חסר טעם לחלוטין. עד היום לא ראינו אף אחד מהתכשיטים של אמא שלי, חלקם בעלי ערך סנטימנטלי רב, בחזרה.

    הגב
    • nadavs
      18/01/2019 ב23:46

      אני די בטוח שבמקרה שלנו תצפתו על הבית, כי הפריצה היתה מתישהו במהלך היום (עד תשע בערב). גם כשפרצו פעם אחת בזמן שהיו אנשים בבית, לא נכנסו לחדרים ולקחו רק מה שקל לקחת ולברוח איתו.

      התלונה במשטרה חשובה מאוד – בלעדיה אי אפשר לתבוע את הביטוח.
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.