סופרים מוזמנים

צהריים טובים לכולם!

מסיבת החתונה הולכת ומתקרבת וההכנות נמצאות בעיצומן. כל אדם וחברה מסחרית שנותנים שירות רלוונטי או מוכרים מוצרים מתאימים לחתונות כבר מצאו את דרכם אלינו תוך שהם נוקבים במחירים חסרי כל פשר והיגיון. עדיין נשגב מבינתי כיצד נקבעים המחירים של השירותים האלה. ההסבר ההגיוני היחיד למחיר השעתי השערורייתי של חלק מנותני השירות הוא שאנשים כ”כ נואשים להרשים באירועים כאלה עד שהם הופכים לעיוורים למחיר. אמנם הצלחנו להתחמק מכמה מוקשים (כמו צלם שנזכר במע”מ רק בזמן שליחת החשבונית וגילה שאני לא אוהב שמרמים אותי), אבל אי אפשר לברוח מהכל. אני מקווה שלפחות ישאר לנו כסף לאובר בטיול אחרי המסיבה.

כחלק מההכנות למסיבה, התבקשנו על ידי בעל המקום לתת התחייבות למספר מוזמנים. על מנת לקבל את מספר הקסם הזה פנינו לחברה נוספת שמקבלת את מספרי הטלפון של המוזמנים ומציקה להם בסמסים וטלפונים. כמובן שגם דבר כזה פשוט לא יכול לעבור חלק ובחמישי שעבר, בעודי חוזר מתל אביב עם תמונות החתונה מפראג (מסתבר שצריך ארבעה חודשים כדי להעביר אותן מהמצלמה למחשב), התחלתי לקבל הודעות מאנשים שונים על כך שהזמינו אותם למסיבה ב-17 באוקטובר. מיד פניתי לחברה וביקשתי שיתקנו. אמנם לקח להם חצי שעה, אבל בסופו של דבר הם הצליחו להוציא הודעה מתוקנת בזמן שהתכתבתי עם כל העולם ואחותו לגבי התאריך האמיתי של המסיבה.

היום בערב יגמר התהליך המרתק של אישורי ההגעה ויפנה את מקומו לתהליך מהנה לא פחות של סידורי ישיבה. אמנם אין אילוצים של אנשים שלא מוכנים לשבת אחד ליד השני, אבל יש אילוץ על מספר האנשים בכל שולחן. לא סתם מדובר באחת מהבעיות הקשות ביותר במתמטיקה כיום ומיטב המומחים עובדים ברגעים אלה ממש על ניסיונות לפתור את הצרה הזאת. כדי שיהיה אפילו מהנה יותר, ישנם לא מעט אנשים שיחליטו על הגעתם רק ביום האחרון ועלולים לחרב את כל הסידור. אני מניח שהקבינט המצומצם יצטרך להתכנס על מנת להחליט כיצד לפעול בנושא.

הקבינט הגדול יותר, זה שמפעיל את צה”ל, הולך להתכנס היום כדי להחליט מה לעשות עם עזה. אני מניח שגם הפעם יוחלט “לתקוף בכל העוצמה” דיונות חול כדי להמשיך עם ההסדרה שלא מסתדרת. עם זאת, יכול להיות שיהיה שינוי. אמנם חמאס והג’יהאד האיסלמי מתנערים מהירי, אבל כזה בולשיט לא נשמע מאז שליברמן דיבר על חיסול הניה. אם יש ארגון שהצליח לשים את ידיו על רקטות לטווח של עשרות קילומטרים, לחמאס יש בעיה גדולה הרבה יותר מישראל.

אם הקבינט יחליט שגם הפעם הקורבן לתוקפנות העזתית יהיה מחסן לכלי גינה, אני מצפה מחמאס לשלוח זר פרחים ענק לאישה מבאר שבע שלקחה את כל הילדים בזמן לממ”ד. מוות של אזרחים, בטח של ילדים, אי אפשר להחליק בקלות. לעומת זאת, ירי לים ליד “עיר גדולה בגוש דן” אפשר להחליק בקלות. מעניין איך קוראים לעיר הזאת, האם מאיר דיזנגוף היה ראש העיר שלה ולמה אנשי הצנזורה חושבים שתושבי המרכז (עדיין אסור להגיד את שם העיר שמתחיל ב-ת’ והאם היא נמצאת במרחב התראה 157, נכון?) לא יכולים לדווח על פיצוצים. מישהו שם צריך להתעורר.

בנושא אחר, השבוע התקיימה הסדנה למתרגלים חדשים. מסתבר שפספסתי את הסדנה הקודמת כי הייתי עסוק בלהיות במשרד הפנים ולכן נקראתי להקשיב להרצאות מרתקות השבוע. דיברו איתנו על “מהי למידה”, נתנו טיפים להוראה ולבסוף הגיעו נציגי ארגון סגל ההוראה בטכניון שניסו לשכנע את כולם להצטרף לארגון (הצטרפתי, כי הגנבים לוקחים דמי טיפול מכולם, אבל לא לוקחים אקסטרה מחברים). כמובן שמיד איימו בשביתה (כמו בת”א) אבל לא שלחו שום עדכון בנושא. אחרי ראש המאפיה המקומית עלתה נציגת חברת הפנסיה שהיתה לה חזות אמינה כמו יאיר לפיד. בסוף הגיעה חזרה האחראית על שיפור ההוראה וחילקה אותנו לקבוצות להצגת שיעורים קצרים.

אתמול הגיע תורי להציג את השיעור מול כמה אנשים ומולה. התנדבתי להיות ראשון (כדי לגמור עם זה מהר) ואכן הסתדרתי מהבחינה הזאת. אמנם קיבלתי המון הערות (כי לא היה לי זמן ללמוד מטעויות של אחרים), אבל בסך הכל זה עבר די בשלום. אפילו קיבלתי וידאו של זה, אבל אני מפחד לצפות בו.

אתמול פוצצו בריוני ועד העובדים של הסגל הזוטר באוניברסיטת תל אביב מספר שיעורים של מרצים ומתרגלים שבחרו לא לשבות. ההתנהגות הביריונית הזאת מראה שלועד הזה אין שום ערך מוסף לתת לעובדים שלו ושום יכולת לגרום להם להזדהות עם מטרותיהם. זו בעצם הבעיה ברוב ועדי העובדים בארץ וביכולת הכפיה שלהם. כן, יש בעיה עם תשלומים לסגל הזוטר (בתור אחד שמקבל את התשלומים האלה, אני מבין את גודל הברוך). זה לא נותן לגיטימציה להפריע למי שמוכן לקבל את התנאים ולא לשבות. מי שלא יכול לגרום לחברי הארגון שלו להבין את מהלכי הארגון צריך לחשוב טוב טוב לאן הוא הולך.

ולסיום, מסתבר שויינט, ממש כמוני, מריחים בחירות באופק. לפני ארבע שנים הם פתחו בקמפיין “המדינה קורסת” מיד עם פיזור הכנסת וזכינו לראות בכל יום כתבה על כמה שהמצב במערכת כזאת או אחרת קטסטרופלי. הפעם הם החליטו להקדים (כדי שלא יגידו להם שזה פוליטי. הנה, עובדה שעוד אין בחירות) ופתחו בכתבה שמסבירה על “העניים החדשים”. מסתבר שלאותם עניים חדשים יש אוכל, רכב, מקרר חדש ובעצם מה שהם רוצים, אבל יש להם “תחושת עוני”. כלומר יש להם פחות ממה שהם רוצים. לפי המדד המופלא הזה (או כדור בדולח) הם הגיעו למסקנה שבישראל יש הרבה יותר עניים ממה שמדווח בתקשורת ובקרוב מאוד כולם יאכלו מהפח חוץ מהעשירים. ברור לי שהם רוצים להציג את הממשלה באור שלילי כדי לגרום לאנשים להצביע למפלגות שהן לא הליכוד. ההמלצה שלי היא לעשות את זה על ידי מקומות שבהם הליכוד באמת נכשל (עזה, צפיפות בכבישים, סחר חופשי ורכבת התקלות לירושלים) ולא על ידי שקרים כל כך גסים שאמורים להדליק נורה אדומה של אמינות ליד כל כתבה של ויינט בנושא.

יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.