המיקרוסקופ הרואה

בוקר טוב לכולם!


פברואר עבר והביא איתו את מרץ, החודש הטוב ביותר בלוח השנה. איתו גם עברו התוצאות הסופיות ממש של כל המבחנים והציבו אותי בעמדה לא רעה לקראת ציוני שני הקורסים האחרונים בתואר. בימים הקרובים יגמר עוד אחד מהם וישאיר אותי במתח לגבי קורס אחד בלבד, פרויקט הגמר בחומרים. ברגע שזה יגמר יגיע הזמן לרוץ למזכירות, לחתום על כל הניירת הדרושה ולקבל את התעודה המציינת שאני זכאי לשני תארים.


קצת לפני שהדבר הזה יוכל לקרות, היינו צריכים לסיים סוף סוף את העבודה על המיקרוסקופ העיוור. למרות שהחלטנו שלא ניגע בו יותר, קריאה בספר תכנון עדשות וקצת חשיבה על הנוסחאות והגדלים בהן הביאו אותנו למסקנה שאפשר לעשות עבודה קצת יותר טובה. לכן ביום רביעי בחמש וחצי בצהריים התייצבנו שנינו בטכניון בחוות המחשבים של הפקולטה להנדסת מכונות והתחלנו להתעסק בתוכנה. ביצענו חישובים, ראינו שהם עובדים באופן מושלם בעדשות דקות ואז החלפנו אותם בעדשות עבות כדי לקבל עוד מיקרוסקופ עיוור, אבל פחות. אם הקודם ראה כתמי אור, החדש ראה תמונה חדה במרכז ומטושטשת בצדדים. ללא ספק, שיפור משמעותי.


אחרי שנגמרה הסאגה הזאת, השותף שלי החליט שצריך להראות למתרגל שהוא טועה והחליט שאנחנו צריכים לבדוק מה קורה כשמשנים את רדיוסי העדשות באופן עצמאי. שינינו את הגדרות האופטימיזציה, נתנו למחשב לרוץ ופתאום קרה נס. המיקרוסקופ העיוור שלנו פיתח ראיה מושלמת. המערכת השתפרה בכל פרמטר אפשרי והפכה את הכישלון הקודם להצלחה מסחררת. כמובן שלא נשארנו אדישים מול תמונה כזו והתחלנו לשמור במרץ את כל פרמטרי המערכת. כבר ביום שלאחר מכן נכנס הפלא הזה לעבודה המסכמת שתוגש השבוע בתקווה גדולה שיפטרו אותנו מההצגה שלה. גם אם לא, לפחות נוכל להציג מבלי להתבייש במה שהשגנו.


בזמן העבודה בחוות המחשבים נתקלנו גם בחברינו האחרים לקורס שעדיין היו בשלב הראשון (שכתבתי כבר בינואר). מהשאלות שלהם אלינו היה נראה שהקורס לא היה מוצלח במיוחד, מכיוון שהם פשוט שאלו המון שאלות שמעידות על הבנה חלקית. לא ברור אם מדובר בחוסר ניסיון (אחרי הכל, זה קורס מבוא) או לימוד לא טוב, אבל בתור המתכננים האופטיים של העתיד נראה שיש עוד דרך שהם צריכים לעבור.


ביום חמישי נפגשנו עם המנחה של פרויקט הגמר בחומרים ודנו בפוסטר ובעבודה נוספת שעלינו לעשות. לשמחתי הרבה, המנחה הבין שהפוסטר מתקרב ועלינו להשתמש בתוצאות שהשגנו עד עכשיו. מצד שני, לעבודה עצמה הוא רוצה עוד קצת ניתוחים ותמונות, אבל אלה יהיו בנוכחות המאסטרנט, כך שמריחת הזמן האופיינית תרד משמעותית. כבר בשבוע הקרוב צריך להראות טיוטה ראשונית של הפוסטר ומשם יש לנו שבועיים להגיע לתוצאה סופית טובה לקראת ההצגה בסוף החודש.


אתמול התברר שציוני מבחני סוף הסמסטר נסגרו סופית, הפעם באמת. התקבלו שלושה מיילים מהטכניון, שניים מהם ממערכת הציונים בה התברר שקיבלתי תוספת לציוני המבחן והקורס של שיטות סטטיסטיות (95 ו-96, בהתאמה). המייל השלישי היה מהמרצה שהסביר שפנו אליו מספר סטודנטים בנוגע לכך שבשאלה האחרונה במבחן הוא דרש בפתרון חישוב כלשהו שלא הופיע בתרגיל זהה מסמסטר אביב 2011 עליו הסתמכו רבים (כולל אותי). בצעד די מרשים, הוא בדק מחדש את כל המבחנים והוסיף את הנקודות למי שפעל כך. בכך מתקבל ציון ה-96 השני שלי בטכניון, שהגיע גם הוא אחרי ערעור. נראה שקשה מאוד לקבל אותו באופן רגיל.


ולסיום, רבים הופתעו לגלות בימים האחרונים ששלי יחימוביץ’ ואיתן כבל הם פוליטיקאים, וככאלה הם משקרים בלי הרף. מי היה מאמין. ההכחשות שלהם הפכו פתטיות יותר ויותר, ממש כמו חיקוי של יו”ר המפלגה שלהם כשהוא מנסה להכחיש משא ומתן בנוגע לכניסה לממשלה. בסופו של דבר נשברה אתמול בלילה יחימוביץ’ והודיעה שלא מדובר בדיל, אלא בהסכם נקי ולא מושחת בניגוד לניסנקורן שסגר דילים מושחתים עם כל סיעות ההסתדרות. שני דברים לא ברורים יצאו מכל הפרשה הזאת, שניהם לא מאירים את מפלגת העבודה באור חיובי. הראשון הוא מדוע היתה בכלל הכחשה. הדיל המדובר הוא לא פלילי, ומרגע שנחשף בכזאת עוצמה ועם כאלה הקלטות כל הכחשה הופכת למגוחכת. השני הוא למה איתן כבל מרשה לעצמו להתבטא בצורה כזו. הוא לא פוליטיקאי מאתמול בבוקר, הייתי מצפה ממנו שידע לסתום את הפה כשצריך.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

4 מחשבות על “המיקרוסקופ הרואה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה