טיפול VIP

צהריים טובים לכולם!


שנת 2016 מתקרבת סוף סוף לסיומה, ואפשר להגיד שמלבד אסון אחד שהעיב מאוד על כל הדברים החיוביים (אחרי הכל, 2016), זו בהחלט היתה שנה של התפתחויות חיוביות מבחינתי (למשל, בחנוכה הזה אכלתי יותר סופגניות ממה שאכלתי בחמש השנים האחרונות). דירה חדשה, שותפה חדשה, הזדמנויות חדשות באקדמיה ומיומנויות חדשות וחשובות שפיתחתי (כביסה). כדי לחגוג את סיום השנה, ניסע בקרוב לקניון לב המפרץ, למתחם ה-VIP של יס פלאנט, שם נהנה מארוחת ערב, סרט (שבתקווה לא יהיה גרוע) ולבסוף הרמת כוסית בחצות במעבר ל-2017.


בטכניון, בינתיים, אין כל חדש. הבוחן במבוא להנדסה כימית חזר עם ציון תלת ספרתי והיסטוגרמה מביכה ביותר. ממוצע של 65, חציון של 71 ואפילו כמה נכשלים. מדובר בבוחן שלא היתה בו טיפת יצירתיות והיה דומה מאוד לשאלות ההכנה שפורסמו מבעוד מועד. מעבר לכך, הבוחן היה עם חומר פתוח, כך שכל אחד יכל לבוא עם השאלות האלו ושאלות דומות מאוד מהתרגולים ולהבין בדיוק מה צריך לעשות. מלבדי, נראה היה שכל האנשים הגיעו עם חומר כלשהו וממש לא ברור לי איך מגיעים להיסטוגרמה כזאת עצובה בקורס כזה.


מעבר לכך, יש קורס שמתחיל ממש להרגיז אותי – מבוא לכלכלה. החומר עצמו לא מרגיז, הוא די מעניין אפילו, אבל ברגע שמבינים את ההשלכות של החומר הנלמד (למשל – שכר מינימום פוגע בחלשים ומביא לאבטלה, סובסידיה ליצוא מעלה מחירים בשוק המקומי וכו’) מתחילים להתרגז מאוד מכותרות העיתונים שמראות כל יום מחדש איך ממשלת ישראל מיישמת מדיניות הפוכה לחלוטין לזו המביאה רווחה לצרכנים ומעדיפה לתמוך בקבוצה קטנה של יצרנים על חשבון כלל הציבור. מדובר בחומר ממש פשוט ויתכן שכדאי לשלוח לכל חברי הכנסת עותקים של ההרצאות והתרגולים מהקורס. אולי הם בטעות ילמדו משהו.


הקורס המעניין ביותר כרגע הוא הקורס בסטטיסטיקה (קוראים שסבלו עד אין קץ בקורסים בסטטיסטיקה מתבקשים לא להרוג אותי, מדובר בקורס של המתמטיקה מאחורי הסטטיסטיקה). סוף סוף אני מבין על מה דיברנו במעבדות, מהם כל המבחנים הסטטיסטיים שאני שומע עליהם, המתמטיקה מאחוריהם והמסקנות המעניינות שאפשר להגיע אליהן. גם העובדה שהמרצה מדבר בצורה מעניינת והמתרגל ברור וכותב תרגולים ושיעורי בית ברורים ופשוטים עוזרים מאוד לקורס. סוף סוף קורס נורמלי בפיזיקה, והייתי צריך לחכות רק ארבע שנים בשביל זה.


פרויקט הגמר מתחיל גם הוא להראות סימני סיום כעת כשגילינו שצדקנו בשבועות האחרונים. לפני כמה שבועות הוחלף ה”טיפ” של המיקרוסקופ (החלק שנמצא באינטרקציה עם החומר) מטיפ רך לטיפ קשיח, ומיד נעלמו כל הדוגמאות שחיפשנו בחומר. במשך כמה שבועות ישבנו שעות מול המיקרוסקופ הזה בניסיונות להבין מה לעזאזל קורה, וראינו בעיקר כלום. בשבוע שעבר, כשחזרנו למצב הקודם, התחילו לצאת תמונות טובות בהרבה וכעת גם יש לנו חומר טוב לעבוד איתו. מסתבר שלפעמים כן כדאי להקשיב לסטודנטים לתואר ראשון. לפעמים יש להם משהו חכם להגיד.


ולסיום, יש סימנים לכך שהיועץ המשפטי לממשלה ימליץ בקרוב על פתיחת חקירה נגד נתניהו. במפלגות האופוזיציה כבר מצחצחים חרבות לקראת כניסה לממשלה ורק מחפשים את התירוץ הנכון. אני מניח שההחלטה באו”ם תהווה תירוץ מספיק טוב לזחילה הזאת.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 2 לטיפול VIP
  • צונאמי
    31/12/2016 ב15:46

    לגבי מבוא לכלכלה – אין ברירה אלא לעשות מה שאני עשיתי, ולעבור להשקיע 0 זמן בקורס, ורק לשנן קצת שאלות בעל פה לקראת המבחן ובהצלחה 🙂

    הגב
    • nadavs
      31/12/2016 ב17:22

      ההשקעה שלי בקורס כוללת שעה של תרגול פעם בשבוע, ולקראת המבחן יהיו ארבעה ימי מעבר על השאלות. בינתיים הסיבוך המתמטי הכי גדול היא נגזרת של שורש, אז יש סיכוי שאסתדר עם זה בסוף.
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.