סע, עצור, ניוטרל

צהריים טובים לכולם!


לפני כחודש קיבלתי ממשרד התחבורה מכתב תזכורת לקראת חגיגות השנתיים לעליית היונדאי שלי לארץ. לכבוד המסיבה התבקשתי לשלם סכום מופרך לחלוטין (1,478 שקלים), אבל אתמול התברר שהסכום האמיתי הוא 1,353 ועליו מתווספת אגרה של 125 שקלים לרשות השידור על כך שיש לי רדיו ברכב. אם נסכם את כל הזמן שהאזנתי לתחנות של רשות השידור בשנה שחלפה, נקבל לדעתי משהו באיזור החמש דקות. סכום של 25 שקלים לדקה נשמע לי הגיוני לחלוטין. אחרי הכל, מדובר ברשות השידור שידועה ביכולתה להפיק משדרים מרהיבים כמו הקדם אירוויזיון שהתחיל ביוני של השנה שעברה ולפי מקורות יודעי דבר טרם נגמר.


בנוסף, על מנת לחגוג כהלכה, ישראל כץ חייב לוודא שהרכב כשיר לתנועה ולא הרסתי אותו לחלוטין בשנתיים שחלפו. למשימה חשובה זו התגייס אחד ממכוני הרישוי של נתניה. הגעתי אליו בבוקר, הצגתי לפקידה האנטיפטית את רישיון הרכב והקבלה מאתר משרד הרישוי, אבל היא לא הסכימה לקבל אותם בטענה שלא כתוב על זה “שולם” (לא שמעו שם על קבלות). נאלצתי לחזור על עקבותי ולהגיע לסניף משרד הרישוי בנתניה, שם התברר שהמכונה שמנפיקה רישיונות לא עובדת ולכן נעמדתי בתור המהיר לחידוש רישיונות.


להפתעתי, התור באמת היה מהיר יותר מהתור הרגיל (שלפי מה שראיתי שם לא זז בכלל) ותוך זמן סביר שלא הוציא אותי מדעתי הגעתי לעוד פקידה אנטיפטית עם אוצר מילים מוגבל ביותר (“תעודת זהות”, “עוד משהו?”). אחרי שנגמר העונש הזה חזרתי למכון הרישוי, שם דרשו ממני סכום של 96 שקלים לפי הפירוט הבא: 63 שקלים על טסט לרכב בנזין, 31 שקלים על בדיקת גזים ושני שקלים חדשים על רישום קילומטרז’ (באיזה דיו הם משתמשים בדיוק?).


העובדים במכון נקטו גם הם במדיניות המשפטים הקצרים (“בלינקר ימני, בלינקר שמאלי, סע, עצור, ניוטרל, ברקס, תזיז את ההגה, לך למשרד”). כנראה הפחמן החד חמצני שהם שואפים כל היום פוגע להם ביכולת הדיבור, או שפשוט מדובר באנשים שפגשו יותר מדי נתנייתים.


לבסוף, במשרד, גיליתי סוף סוף נותנת שירות נחמדה בנתניה. היא אמרה מילים כמו “בבקשה”, “תודה” ואפילו “יום טוב” וחשוב מכך – נתנה לי את המדבקה הנכספת שמעידה על כך שהרכב כשיר לתנועה על כבישי ישראל עד אפריל 2014. עכשיו אפשר לחגוג.


ובנושא אחר, בשבוע שעבר התחולל אירוע היסטרי בקנה מידה שלא נראה כאן כבר שנים: נשיא ארצות הברית דרך על אדמת ארץ הקודש. האירוע המתיש הזה שודר בכל ערוץ אפשרי, בלופים, עד חצות, במשך יומיים וחצי. שיא האירוע נרשם בנאום של יום חמישי, אז התכנסו אלפי אנשים שנבחרו בקפידה לפי הפתק שהכניסו לקלפי לפני חודשיים בבנייני האומה והקשיבו לאובמה חוזר על אותם משפטים שאמר במשך ארבע השנים האחרונות. יונית לוי לא ידעה את נפשה מרוב התרגשות. אני מקווה שאין לה בעיות לחץ דם.


בחמישי בערב יצאו כל מפיקי החדשות בארץ מדעתם ושידרו ארוחת ערב. פרס, שלא יפספס שום הזדמנות לנאום, תפס את הפודיום לעשרים דקות בזמן שאובמה ניסה להתגבר על הג’ט לאג (ללא הצלחה יתרה). היום התפרסם שלקייטרינג המדובר לא היה רישיון. לא היה לי מושג שגם לזה צריך רישיון בארץ. אחר כך בוכים שהכל יקר.


ביום שישי, בעוד נבחרת ישראל בכדורגל עשתה פאדיחות ברמת גן, המריא מכאן אובמה, לא לפני שאירגן שיחת טלפון בין נתניהו לארדואן. כך נגמרה הסאגה הדי מטופשת של ההתנצלות בפני טורקיה בדיוק כמו שהיה ברור שהיא תיגמר כבר לפני שלוש שנים. סתם מריחה מיותרת.


ולסיום, שר האוצר החדש מראה ניצני הבנה בתפקידו ומסר אתמול שהמצב קשה משחשבנו והוא יאלץ לבצע קיצוצים קשים וכואבים. אמנם מדובר בנוהל רגיל של תפקיד ציבורי “מלוכלך” (הקודם היה גרוע, עכשיו צריך לתקן נזקים), אבל תמיד מותר לקוות שהוא באמת יקצץ את מה שלא צריך ויסגור את הגירעון המיותר לחלוטין שצמח כאן. אם הוא יישם את מה שהוא אומר, הוא עשוי להתברר כשר אוצר לא רע בכלל.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 7 לסע, עצור, ניוטרל
  • גולדי10
    24/03/2013 ב18:01

    טוב לקרוא את הנוסח הרגיל שלך 🙂

    הגב
    • גולדי10
      24/03/2013 ב18:05

      למוסך ניגשים ביום שישי (או חמישי אם לא עובדים בשישי),
      בדיוק 15 דקות לפני שסוגרים. ככה אתה עובר בחמש דקות.

      הגב
      • nadavs
        24/03/2013 ב19:06

        לפי מה ששמעתי, ביום שישי אפשר לחכות שם שעות. עדיף להגיע ביום ריק.
        nadavs

        הגב
  • אוריה בר-מאיר
    24/03/2013 ב18:16

    אני מת לדעת, לאור העובדה שנתוני הגירעון ידועים לכל, מה בדיוק התחדש בתודעה של יאיר לפיד שהוא החליט שהמצב יותר חמור ממה שהוא שיער.

    הגב
    • nadavs
      24/03/2013 ב19:07

      הוא כנראה הבין שמעכשיו הוא אחראי לזה.
      nadavs

      הגב
  • האיש מהים.
    25/03/2013 ב12:11

    בואנה אחי, כל פוסט שלך הוא מסיבה שצריך לשלם עליה מחיר של טסט. הצחקת אותי ממש למרות שסבלת קצת בשביל התיאורים הללו. ככה או ככה, מזל טוב על הטסט.

    בנוגע לביקור הנשיא אני אפילו לא יודע מה לומר. כל העסק הזה היווה פארסה ממדרגה ראשונה ואני חושב שהפתטיות הפרובינציאליות שלנו כמדינה בכלל ושל ה’מנהיגים’ שלנו בפרט (לא יודע אם שמעת על הכמעט-התנקשות בעמיר פרץ אבל זה היה מצחיק בצורה היסטרית).

    קיצר כיף לבוא לפה. תכתוב יותר.
    קובי

    הגב
    • nadavs
      25/03/2013 ב12:29

      הבנתי את הרמז, אשלח לך פרטי חשבון ואוציא לך קבלה.

      ראיתי את הקטע עם עמיר פרץ. הפלא הגדול יותר הוא שהוא הצליח להגיד כמה מילים באנגלית.

      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.