התנועה להברחת ההון

ערב טוב לכולם!

הבחירות מתקרבות אלינו בצעדי ענק ואיתן, כרגיל, הדמגוגיה. לפני מספר שבועות פרסמה מפלגת העבודה את התוכנית שלה להלאמת המשק הכוללת העלאות מיסים שערורייתיות, תוכנית שהותקפה מכל הכיוונים על חוסר המציאותיות שלה. אתמול גיליתי, לחרדתי, שהיא לא לבד.

בארוחת הצהריים אתמול שוב עלה לדיון הנושא של הבחירות, ותוך כדי הדיון הגענו לנושא המצע של “האינרציה” בראשות ציפי לבני. בניגוד למפלגות שמציעות דברים מזיקים (העבודה) או מציעות הרבה טקסט ושום דבר פרקטי (יש עתיד), לאף אחד לא היה מושג מה המצע של מפלגה שלפי הסקרים עתידה להכניס כמה חוכמולוגים ואת המיליטריסט שטרן לכנסת. אז אחרי שאכלנו הלכתי למחשב וביררתי.

האתר הראשון, באופן טבעי, היה גוגל. חיפוש של “התנועה” העלה חדשות, עמוד פייסבוק לא רשמי של המפלגה, את אתר הבחירות ואתרים לדיווחי תנועה. כשראיתי את אתר הבחירות נזכרתי שיש שם רשימה של אמצעי קשר עם המפלגות, כולל אתרי אינטרנט, אבל מסתבר שהאתר שכתוב שם ליד ציפי לבני מוביל לאתר של קדימה.

מבולבל, עברתי לעמוד הפייסבוק שהופיע בגוגל, שם הסתבר לי שלא מדובר בעמוד הרשמי אלא בחיקוי לא רע. לבסוף נזכרתי שלבני הכריזה, בדומה ללפיד, שהעמוד שלה יהיה העמוד הרשמי של המפלגה, אז בלית ברירה נאלצתי להיכנס לעמוד המופלא שלה ושם מצאתי בסופו של דבר את עקרונות מפלגת משוואות התנועה.

בהתחלה הופתעתי שבכלל יש מצע למפלגה הזאת, אבל ככל שקראתי יותר הבנתי שאני בעצם קורא את המצע של “יש עתיד” עם רקע כחול ופונט שחור. כל מיני “המדינה צריכה” ו”המדינה תדאג” ו”צריך לחוקק את המציאות”. מכיוון שחוקים מופלאים כאלה ו”המדינה צריכה” לא באים בחינם, נכנסתי לעמוד הכלכלה, שם גיליתי ש”המדינה צריכה” לדאוג לכלכלת שוק הוגנת עם רגולציה חזקה (בקיצור, מה שיש עכשיו). לאחר מכן מצאתי את עמוד המיסוי, שם נשמטה לי הלסת לרצפה.

בסעיף ד’ בעקרונות המיסוי כתוב בשחור על גבי כחול שתהיה תמיכה בהעלאת המס השולי על שכר הבכירים ל-65% מעל 100,000 שקלים בחודש ו-75% מעל 200,000 שקלים בחודש. לא האמנתי למראה עיני. זה מה שכתוב במצע של מישהי שהיתה שרת החוץ? מישהי שאמורה לדעת קצת מה קורה בעולם? מישהי שמתיימרת להבין משהו בכלכלה חופשית? הרי ידוע לכולם שמיסוי הוא תמריץ שלילי, ואכן מאז שעלה מס העשירים בצרפת ל-75% ירד בה מספר העשירים. זה מה שרוצה גברת לבני? להבריח מכאן את העשירים על ידי שוד של שלושה רבעים מכספם? היא לא נורמלית.

גם מפלגת הכלום השניה, “יש עתיד” הפציצה השבוע. ביום חמישי נערך כנס בנושא הפרדת דת ומדינה, שם טענה יעל גרמן, מספר שלוש ברשימה, שכל זרמי הדת צריכים להיות מפוקחים ומסובסדים על ידי משרד החינוך. האמירה הזאת הכתה אותי בהלם גדול יותר ממה שהרגשתי בתוכנית של “התנועה להברחת ההון”. אנשים במפלגה הזאת לוטשים עיניים לכיוון משרד החינוך כבר הרבה מאוד זמן. אם זו אכן התוכנית שלהם, המצביעים צריכים לחשוב טוב האם הם רוצים שיאיר לפיד יקבע מהן הדתות המורשות בישראל וכמה כל אחת מהן תקבל מהמיסים שלנו.

ובנושא אחר, השבוע בטכניון מתקיים השלב הראשון בתוכנית “אימת הסטודנטים” – בוחן אמצע בחדו”א. כולם נושאים תפילה שהפונקציות יהיו רציפות לאורך כל ציר המספרים, גזירות לפחות פעמיים, בעלות שורש ממשי אחד, וגבול סופי באינסוף. ונאמר אמן.

יום טוב.

שלכם,

nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

תגובה אחת להתנועה להברחת ההון
  • גולדי10
    05/01/2013 ב23:59

    עכשיו אתה יודע מה זה "הקצנת המרכז" / "מרכז קיצוני".

    בטח מהזה כיף להיות בחברתך

    הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.