להחליט, מהר

ערב טוב לכולם!


יום העצמאות נמצא בשעותיו האחרונות. מנגלים כובו, פקקי החזרה הביתה בעיצומם ורק בנתניה עוד מחכים לתחילת ההופעות (הייתי שם אתמול, וחוץ מפגישת מחזור מוזרה לא ראיתי שם שום הופעה). כמיטב המסורת, גם השנה יקבלו מנהיגינו עצות שהם לא יקראו ובטח לא יישמו, אבל אני אוכל להגיד שתרמתי את חלקי בהגעת מדינת ישראל ליום העצמאות ה-64.

1. לעשות שלום. אני מודע לכך שבדרך כלל ההצעה הלא הגיונית הזאת מופיעה בסוף, אבל השנה היא חשובה במיוחד. בספטמבר הקרוב האו”ם הולך להכיר במדינה פלסטינית, ושום וטו של ארצות הברית לא יציל את ביבי מהמכה הזאת. יש לו ארבעה חודשים להכיר במדינה הזאת בעצמו ולקבל כמה החלטות, אחרת הוא יצטרך להתאמץ מאוד בנאומים שמסבירים למה הכנסת צבא למדינה הפלסטינית היא לא הכרזת מלחמה.

2. להפסיק לחנוק את התושבים עם מיסים מיותרים. מישהו יכול להסביר לי למה אגרת רישוי בישראל עולה מעל אלף שקל? ולמה יש מכס של מעל 100% על מוצרי חלב מיובאים? אני מודע לכך שלמדינה יש תקציב שהיא צריכה לעמוד בו, אבל הדרך היא לא לחלוב מאיתנו כל שקל שאנחנו איכשהו משיגים במהלך החודש, אלא קיצוץ בהוצאות. יש כל כך הרבה משרדים מיותרים (המשרד לאזרחים ותיקים, לדוגמה) שאפשר לסגור ולחסוך כך מליוני שקלים שאותם אפשר להשקיע בהורדת מחיר הדלק למספר שלא מתחיל בשחיטה.

3. תחבורה ציבורית נורמלית. גם הרעיון הזה עולה מחדש כל שנה, ושר התחבורה באמת עשה בשנה האחרונה מאמצים עילאיים להסתרת העובדה ששום דבר לא התקדם. הרכבת עדיין מגיעה מתי שהיא רוצה, האוטובוסים עדיין עומדים בפקקים כמו כולם, הזיהום בדלק המטוסים עשה קאמבק וכל אלה ביחד (חוץ מהמטוסים) לא עובדים בלילה הכי עמוס בשבוע.

4. מערכת כבישים נורמלית. ביחד עם יישום עצה מספר 3, העצה הזאת תוכל להפחית את זיהום האוויר, בזבוז הדלק והעצבים של מליוני אנשים ביום. ישראל היא מדינה קטנה, אבל להגיע בה ממקום למקום נדרש זמן רב מדי. קצת השקעה בתשתית הזאת תוכל לשנות לחלוטין את הכלכלה הישראלית.

5. חינוך. לא “חינוך לערכים” שתמיד איכשהו מגיע לחצי הראשון של עשרת הדברות, אלא חינוך לאזרחות. מבחינת ישראלים רבים מדי, 50% מהאוכלוסיה לא צריכה להצביע (אנשים שלא מתגייסים), 20% צריך להרוג (ערבים) וכל מצביעי העבודה ומרצ הם בוגדים שצריך לתלות. גדעון סער, הגאון התורן, צריך להוסיף לימודי אזרחות, לא להוריד אותם. אלא אם הוא מתכנן להיכנס למשבצת “המנהיג החזק” שיותר מדי אנשים כל כך רוצים פה.

6. שינוי של מערכת בתי הספר. לא הגיוני שכולם ילמדו בבית ספר עיוני. יש יותר מדי תוכניות בטלויזיה על מורים שלוקחים תלמידים שמסתכלים על מבחנים ולא מבינים מה רוצים מהם. לא כולם מתאימים לסביבה כזאת, ואין שום סיבה להכריח אותם ללמוד לימודים עיוניים. את התוצאה כולנו חווים: תעודת הבגרות לא שווה שום דבר, והאוניברסיטאות נלחמות ברכות של משרד החינוך עם מבחני התאמה למינהם כמו הפסיכומטרי.

7. צבא קבע שכיר. רוב הישראלים לא יסכימו עם זה, אבל המצב בצבא כרגע הוא שחלקו מתאמן בלחימה וחלקו השני מתאמן בישיבה במזגן ובהייה בשעון עד שהוא מגיע לחמש בצהריים או בגריפת עלים. אין ספק שעבודת המטה היא חשובה, אבל היא לא צריכה להתבצע על ידי כל כך הרבה אנשים. גם גריפת עלים היא חשובה, אבל אני משוכנע שיש מספיק אזרחים שיסכימו לעשות אותה תמורת תשלום הוגן. מדינת ישראל חייבת לעשות משהו עם עניבת החנק שנקראת צה”ל.

שיהיה חג שמח לכולם!


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 4 ללהחליט, מהר
  • lily_ kane
    10/05/2011 ב18:59

    אני חושבת שהרבה דברים שכתבתה הם נכונים הבעיה היא
    שהרבה מהדברים האלו לא יתבצעו במציאות

    הגב
    • nadavs
      10/05/2011 ב19:12

      כל מה שנשאר לנו הוא לקוות.
      nadavs

      הגב
  • דודה
    13/05/2011 ב17:49

    ולמפלגה החדשה שלך בישראל קוראים:

    הגב
  • דודה
    18/05/2011 ב13:39

    אתה תותח! 756 בפסיכומטרי בלי לעשות קורסי??
    בת הדודה שלך שונאת אותך. מאוד!

    הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.