נהיגה לא מונעת

ערב טוב לכולם!


אחרי המתנה של שלושים ושלושה ימים, עוד כמה שעות שוב יפתחו חגיגות מותו של רבי שמעון בר יוחאי. מקום לינה ליד הקבר עולה בתקופה הזאת בערך כמו כל מגדלי אקירוב, אבל זה לא מפריע לאלפי האנשים שעולים לשם. אחרי הכל, הם לא צריכים לעבוד בשביל לשלם את הסכומים האלה. הרי בשביל זה יש מעמד ביניים חילוני.


ללא קשר, השבוע עבר על כוחותינו שבוע מתיש. בימים שני ושלישי הייתי ברענון נהיגה שללא ספק יזכר כשתיים עשרה שעות מהקשות שעברתי. את הרענון הזה חייבים לעבור עד חמש שנים מקבלת הרשיון, ולשמחתי אני סיימתי עם התחייבויותי למשרד הרישוי מלבד תשלומים עבור חידוש הרשיון, כי הפקיד שצריך להאריך לי את הרשיון בחמש שנים לא יכול לעבוד אם אני לא משלם סכום של שלוש ספרות. בצבא, הזוועה הזאת ניתנת בחינם. מי שלא עובר את הרענון הזה בצבא גם צריך לשלם עבור בזבוז הזמן הזה.


שתיים עשרה השעות האלה כללו בעיקר קשקשת סטנדרטית של הצבא בנושא נהיגה נכונה. שמירת מרחק, שמירה על הימין ונסיעה במהירות המותרת. לא היתה מילה אחת על התנהגות במצבי חירום. אחרי הכל, התשתיות בישראל כל כך טובות, אז לא מגיעים בכלל למצבי חירום. ארבע מאות אנשים בשנה נהרגים כנראה כי הם נסעו במהירות 130 קמ”ש בכביש דו נתיבי ריק שהמהירות המותרת בו היא 90 קמ”ש.


לבסוף בא החלק האימתני ביותר – המבחן. זה לא סתם מבחן רגיל, אלא מבחן שקובע אם נצטרך לעבור את הזוועה הזאת עוד פעם או שנהיה אזרחים חופשיים מהשטויות של משרד הרישוי. באופן מדהים, חצי מהשאלות במבחן היו על דברים שלא נגענו בהם בכלל במשך כל הרענון. כששאלנו את המרצה על הנושא, הוא אמר שאנחנו צריכים להכיר את הנושאים האלה מהתיאוריה. אם נהג של רכב פרטי זוכר אחרי שלוש שנים לאיזה גובה מותר להעמיס רכב מסחרי במשקל 3501 עד 8000 ק”ג, הוא כנראה גם נוהג במשאית. לכל השאר זה פשוט לא רלוונטי.


בשבוע הבא אני הולך להשתתף בקורס. מכיוון שאני הבכיר ביותר במחלקת ההדרכה בגף, אני גם תכננתי את הקורס, כך שיוצא כל העוקץ מהחלק עם ההפתעות. ללא ספק, המערכת פועלת כמו שצריך. תכנון קורסים הוא חלק נורא כיף בקורס, במיוחד כשמתכננים קורס לבד תוך כדי השתלמות נהיגה מונעת. לבסוף הצלחתי לעמוד במשימה שהוצבה בפני ואפילו הגעתי למסקנה חשובה: לא מתכננים קורס פחות מחודש מראש, לא משנה כמה הקודקודים רוצים. זה פשוט לא עובד. זו המשימה שלהם להימנע ממצבים שבהם אנשים מוסמכים לתפקיד מסויים ורק אחר כך מלמדים אותם לבצע אותו (בדיוק מה שקרה לי, אבל לפחות בשבוע הבא אני עובר קורס בנושא).


נתראה שבוע הבא.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה