סודיות הטמטום

ערב טוב לכולם!


השבוע נחשפה פרשת ענת קם שחשפה את הצבא במלוא טמטומו. קודם כל גילינו את נפלאות הצנזורה שלנו. מסתבר שהצנזורים שכחו שההשפעה שלהם נגמרת ברגע שהם חוצים את גבולות ישראל, והאינטרנט נמצא הרחק מהגבול. לאחר מכן גילינו את החיסרון העצום שיש בגיוס חובה – הרבה אנשים נחשפים להרבה חומרים סודיים. גם אם רובם יודעים לסתום את הפה, התחלופה המהירה של כוח האדם (ורוב הפקידות הן בנות שמתחלפות מהר) כמעט מבטיחה שיהיו כמה כשלים בדרך.


המחדל הזה הוא לא הראשון וגם לא יהיה האחרון. כל עוד הצבא ממשיך לעבוד במתכונת של גיוס חובה, בנות עם תפקידים מפוצצים כמו פקל”שית ורל”שית (פקידת לשכה וראש לשכה, למי שתהה) ימשיכו להגיע מדי שנתיים ולהיחשף למסמכים ברמות סיווג גבוהות. הסטטיסטיקה תמשיך להכות בצה”ל כל עוד ראשיו מתנגדים לחשיבה.


מלבד המחדל הגדול הזה, צה”ל ממשיך עם המחדלים הקטנים שלו בדמות תורנויות. אחרי הכל, כדי להפיק טקס ליום הזיכרון צריך כסף. אמנם אפשר לשכור חברה שתקים את התשתית לאירוע בשבוע, אבל זה עולה לצה”ל יותר מדי. במקום זה אפשר לקחת חיילים ולענות אותם במשך חודש וחצי עם הכנות לטקס. בגלל השטות הזאת אני צריך להישאר בבסיס בשבת בתפקיד עציץ.


הרעיון הוא כזה: ביום חמישי הקרוב ייערך אצלינו בבסיס טקס יום הזיכרון. בשמונה בערב. מכאן אפשר להבין שכמעט כל הבסיס יוצא ביום שישי הביתה. בגלל שיש לי תורנות של הכנת טקס יום הזיכרון החיילי, אני צריך להיות בבסיס בערך בחמש בבוקר ביום ראשון, ובעברית זה אומר לחזור במוצאי שבת. מכיוון שאני לא אוהב להטריח את עצמי בנסיעות מיותרות בסופי שבוע, החלטתי שעדיף לי להישאר בבסיס בשבת. זה גרם למישהי אושר רב (כי ירדה לה שבת אחת), אבל האושר שלה לא יישאר לאורך זמן. בתורנויות בצבא מתחשבנים הרבה אחורה, והקצאת התורנויות הבאה מתקרבת אלינו מהר.


ובנושא אחר, ביום חמישי שעבר שאל אותי חבר אם כבר התחילו לחפור לי על קבע. אמרתי לו שיש עוד זמן, כי יש לי עוד יותר משנה עד השחרור. באופן לא מוסבר (או שאולי כן, אותו חבר היה בקבע תשעה חודשים), שישה ימים לאחר מכן המפקדים שלי התחילו לתת לי רמזים לקבע. לפחות עד שהם ישאלו בצורה ישירה אני אוכל להינות מהתפקידים המוזרים שהם נותנים לי.


נתראה ביום העצמאות.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 2 לסודיות הטמטום
  • טב"ע
    12/04/2010 ב0:55

    לדעתי עדיף לכולנו שיהיה לצהל את האופציה לגיוס כל מי שהוא ירצה וכולם יצטרכו להגיע לצו ראשון ולמבחנים לפני צבא ומשם צהל צריך לעשות את הבחירות שלו ולגייס אנשים שבאמת יועילו לשם שינוי…
    שבוע טוב, אני בטוחה שאתה תהנה כשתתקזז איתה על היציאות (:

    הגב
    • nadavs
      18/04/2010 ב16:33

      זה בדיוק מה שקורה כרגע – צה"ל עושה את הבחירה שלו. את האנשים שלא צריכים, לא מגייסים (ואז צועקים עליהם "משתמטים"). את האנשים ש"צריכים", כמו פקידות לכל מיני קצינים, מגייסים בלי לחשוב פעמיים.

      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.