סליחות לתשס”ט

צהריים טובים לכולם!


יום כיפור תיכף נכנס, וזו ההזדמנות האחרונה של כל הרשעים להתנצל בפני חבריהם על כל מה שהם עשו במהלך השנה החולפת. מכיוון שאני מאמין בלתת עוד הזדמנות, אני נותן הזדמנות אחרונה לכמה אנשים להתנצל בפני מי שהם צריכים. הנה האנשים שצריכים לבקש סליחה גדולה על כל מה שהם עשו בשנת תשס”ט.


נתחיל עם ידידינו החרדים, שהצליחו גם בשנה החולפת להרגיז מדינה שלמה, לכפות עליה את רצונותיהם המעוותים, לבזבז כספי ציבור בצורה נוראית ולעשות את כל מה שהם כל הזמן מטיפים נגדו – שנאת חינם. את ההתנצלות אנחנו לא רוצים בכתב ולא בעל פה, כי בניגוד אליהם, רוב הציבור לא הופך מילים לקדושות כל כך מהר. אנחנו רוצים את ההתנצלות הזאת במעשים. שימי שישי בירושלים יהיו שקטים, שש”ס תתעסק בעניינים שנוגעים לכלל הציבור ולא תנסה לכפות עליו את דעת הרב עובדיה ושיפסיקו לנסות להחזיר אנשים בתשובה עם קמפיינים גזעניים בטלויזיה ועמדות תפילין מאולתרות. אמנם שלוש שעות הן זמן מועט כדי לבקש סליחה על כל אלה, אבל אם הם לא יופיעו שנה הבאה בפוסט “סליחות לתש”ע” הם ידעו שהם הצליחו.


מערכת החינוך, מיוצגת על ידי הגאון התורן, גדעון סער, צריכה לעמוד מול עם ישראל ולהגיד “סליחה” על פשעים נגד המחשבה. על הפיכת ילדים קטנים מאוהבי חשיבה ויצירתיים לרובוטים שבלוניים. על כך שהיא גורמת להם לשנוא את כל מקצועות החובה. על ההשפעה שלה באדישות או האנטי שמפתחים נערי ונערות ישראל כלפי נושאים כמו השואה. ויותר מהכל – על קידוש הצבא, הפיכתו לחזות הכל ומדידת התלמידים על פי אחוזי הגיוס שלהם לקרבי ולא על פי התרומה שלהם לחברה והידע שצברו בשתיים עשרה שנותיהם בין כתלי בית הספר.


צה”ל, צבא העם, צריך להציב את דוברו המהולל, אבי בניהו, שיבקש סליחה מכולנו. על כך שהוא מבזבז כשרונות צעירים ונותן להם עבודות שלא מתאימות להם. על בזבוז אדיר של כספי ציבור שלא לצורך. על בזבוז של שנתיים או שלוש מחייהם של עשרות אלפי ישראלים כשרוניים שהיו יכולים לנצל את הזמן הזה כדי לתרום למדינה באמת. והכי חשוב – להתנצל על אבי בניהו.


מאיר שטרית, מלווה בחברי הממשלה, צריך להתייצב מחר בשמונה בערב (כי היום כבר סגרו את כל הערוצים) מול המצלמות ולהגיד לכולנו “סליחה, טעיתי”. על מה? על המאגר הביומטרי שהוא מנסה לדחוף כאן כדי לקחת לנו גם את טיפת הפרטיות האחרונה. על כך שהוא מקדם אינטרסים של מקורבים ושל עצמו על חשבון הציבור שבחר בו. והכי חמור – על כך שהוא משקר לנו בפרצוף לגבי זה.


ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צריך להתנצל בפני העם בדיוק כמו חבריו לממשלה. על כך שהוא הונה את כולם בבחירות. על כך שאין לו באמת דרך, אלא תחושות בטן. על כך שהוא הקים ממשלת ימין שתוקעת את המדינה הזאת ומובילה אותה לשום מקום. על כך שהוא הצליח לגרום לעוינות בארצות הברית. על כך שהוא מינה את אביגדור ליברמן לשר חוץ. ובאותה הזדמנות, הוא מוזמן להסביר לנו מה זה בדיוק ציפי חוטובלי.


אהוד ברק, החוטא הגדול, חייב לי ולכל מצביעי העבודה סליחה באופן אישי. על כך שהוא הונה אותנו יותר מנתניהו. על השקרים שהוא סיפר במהלך מערכת הבחירות ואחריה. על ההצטרפות והתמיכה שלו בממשלה הנוראית שהיתה פה מזה שנים בשביל כיסא סביב שולחן הממשלה. והכי חשוב – על כך שהוא הורג את הדמוקרטיה עם משפטים כמו “די להתבכיין”.


חברת הכבלים, הוט, חייבת גם היא סליחה אישית לכל לקוחותיה. על כך שהיא משנה ערוצים פעם ביומיים. על כך שכל הסרטים הטובים משודרים באמצע השבוע, כשאני לא נמצא. על כך שהם גובים כסף גם על השימוש ב-VOD וגם על כל פרק או תוכנית בנפרד. והחמור מכולם – על כך שאין VOD ביום כיפור.


וממי אני צריך לבקש סליחה, אתם שואלים? אני באופן אישי לא חושב שלכתוב “סליחה מכל מי שפגעתי בו”, כי זה לא אמין ולא אפקטיבי, כי אם באמת פגעתי במישהו, הסיכוי שהוא יקרא פה או יראה את בקשת הסליחה הזאת הוא אפסי. לכן אני אבקש סליחה ממישהו שאני מכיר טוב, ותסלחו לי (אני בטוח שאתם יכולים) אם זה קצת אגואיסטי, מעצמי. על מה שעשיתי ולא רציתי, ויותר, על מה שרציתי ולא עשיתי בגלל שעצרתי את עצמי. בשנה הזו אני אנסה לתקן את הדרוש תיקון ואולי, בתקווה, בעוד שנה, אני אצטרך לבקש סליחה מעצמי על דברים אחרים לגמרי.


גמר חתימה טובה!


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 2 לסליחות לתשס”ט
  • אוריה בר-מאיר
    29/09/2009 ב0:04

    מאיר שטרית, ביבי וברק לא צריכים לבקש מאיתנו סליחה.
    הם צריכים לעוף מהפוליטיקה הישראלית.
    לא עוד לתפיסה שניתן לחטוא כל השנה ולהתנצל ביום כיפור!

    הגב
    • nadavs
      07/10/2009 ב14:20

      אפשר להתנצל, אבל מי אמר שנסלח להם?
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.