בגרות מהירה בפיזיקה

ערב טוב לכולם!


נתחיל מהמתמטיקה, שהיא כמו פיזיקה, רק בלי הפריווילגיה הזאת של שימוש בחיים האמיתיים (למעט כמה מקרים ספציפיים). ביום ראשון היתה מתכונת. אחרי הרבה זמן שלא עושים שום דבר שקשור למתמטיקה כבר זוכרים פחות איפה לשים את x ו-y, אבל אחרי כמה דקות (מעצבנות יש לומר) הצלחתי למצוא את המקום הנכון להכניס בו את המשתנים האלה. בשאר השאלות שעשיתי הלך לי בסדר, לפי דיווחים מאחרים שקיבלו את אותן תוצאות.


אחרי שסיימנו עם המתמטיקה קיבלתי את המתכונת השניה בספרות עם ציון ההגשה. ציון המתכונת השניה העלה את הממוצע שלי משבעים וחמש לשבעים וחמש ושישית (תעשו את החשבון לבד). אבל למרות הממוצע המרהיב הזה, המורה החליטה בכל זאת להגיש אותי על 83. כן, אתם קוראים נכון. ציון המגן שלי בספרות הוא מעל שמונים. יש סיכוי לתקדים היסטורי ובו אני אקבל בספרות יותר מהיסטוריה. המורה המליצה לי ללמוד וככה אני יכול גם להוציא תשעים, אבל בגלל חוקי הטבע המצב הזה הוא בלתי אפשרי. נראה מה יהיה עוד שבוע בשתיים וחצי. לפחות המורה לספרות אמרה שאפשר להרגיש את השלווה כשקוראים את המבחנים שלי. אני מקווה שבוחן הבגרות לא יירדם באמצע מרוב שלווה.


ונעבור לגולת הכותרת שהתרחשה היום – הבגרות בפיזיקה. אני וחברים שלי הגענו בתשע בבוקר. כשהגענו, שאלו אותנו המורים למה הגענו כל כך מוקדם, ורק אחר כך גילו לנו שהבגרות מתחילה באחת וחצי. באותה חוצפה, מסדרת מערכות השעות והאחראית על העלאת לוחות המבחנים לאינטרנט שאלה אותנו למה הגענו בתשע. היא לא חשבה לרגע שזה בגלל שהיא כתבה בלוח המבחנים שהבגרות מתחילה בתשע. בכל מקרה, די מיהרנו לסיים עם הבגרות. בקרוב יופעל מאיץ החלקיקים באירופה שעשוי לשנות את חוקי הפיזיקה החלקיקית, בדיוק הנושא של הבגרות. חוץ מזה, ייתכן שהוא ישמיד את העולם עם חור שחור (אם כן, אפשר בבקשה להשמיד את העולם לפני הבגרות בספרות? תודה).


הבגרות עצמה לא היתה קשה, אבל כמו הבגרות במכניקה שהצלחתי להציץ בה, היא כללה שאלות שדרשו הסברים ארוכים ומייגעים. כמו בכימיה, גם כאן חזרתי על שיטת ההסברים המעגליים כדי להעביר נקודה מסויימת ולהרוג את היד שלי. אני עשיתי את שאלות 1, 4 ו-5. את שאלה מספר 1 קיבלנו במתכונת לפני שבועיים ושאלה 5 היתה על רדיואקטיביות, ככה שכולם עשו את שאלות 1 ו-5 וגיוונו בשאר. אני התחלתי עם שאלה 3, אבל בגלל סעיף אחד שהיה שווה 9 נקודות ולא הייתי בטוח לגביו ויתרתי עליה ועברתי לשאלה 4 שהתבררה כקלה הרבה יותר (אפס חישובים) אבל ארוכה ומיגעת. בסך הכל היה בסדר גמור, ואם לוקחים בחשבון שבפיזיקה מורידים נקודות אם משהו לא מדוייק לגמרי, אני מעריך שהציון יהיה דומה לשנה שעברה (אולי טיפה יותר גבוה).


הבגרויות הבאות הן בניתוח שירים (בשתיים וחצי בצהריים. למה?), מתמטיקה (בשש בערב. למה?!) ואזרחות (בשבעה ביולי. למה??!). לי יש גם השלמה של הבגרות בלשון מכיתה י’ ובערך שבועיים אחרי זה בני 19 יתחילו לצעוק עלי בעברית לא תקנית.  נשמע כמו תענוג אמיתי.


ולסיום, שימו לב לתאריך הנחמד, 04/06/08 (שמתי לב היום באוטו, כי אין דברים יותר מעניינים לעשות כשעומדים ברמזור).


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 11 לבגרות מהירה בפיזיקה
  • boom :)
    04/06/2008 ב18:25

    שמחה שהיה לך טוב בפיסיקה 🙂
    אני עשיתי את 1, 2 ו-4…
    בהצלחה בבגרות בניתוח שירים ושיהיה לך שבוע מוצלח 🙂

    הגב
    • nadavs
      04/06/2008 ב19:03

      לא אהבתי את שאלה 2 בגלל שלא ממש ידעתי להסביר מה זה אופי של ספקטרום. לא יצא לי לדבר ולהכיר אחד כזה מקרוב. (מה זה באמת אופי של ספקטרום?)
      בהצלחה גם לך!
      nadavs

      הגב
  • בני.
    04/06/2008 ב23:27

    בהצלחה נדב.

    הגב
  • לא ללא שם.
    06/06/2008 ב20:38

    בגרות בפיסיקה??:-o

    הגב
  • מאוֹר
    07/06/2008 ב1:08

    פיזיקה?!:-?

    הגב
  • קונספ
    07/06/2008 ב17:54

    למה כולם בתגובות כל כך המומים מעניין הפיזיקה? האם החור השחור ההוא כבר השמיד את הפיזיקה ולא סיפרו לי?
    אחלה פוסט, אגב. צחקתי. 🙂

    הגב
    • nadavs
      07/06/2008 ב19:16

      פיזיקה זה באמת עניין מפתיע. אני אישית מאוד הופתעתי ממה שראיתי בבגרות (שמטעמי ביטחון יישארו חסויים עד שאני אקבל את תעודת הבגרות שלי).
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.