יש כרטיס מועדון?

ערב טוב לכולם!


לאחר שההורים שלי לחצו חזק מאוד בנושא מציאת עבודה כדי להחזיר את הכסף על רשיון הנהיגה (סכום שהיה יכול להיחתך בחצי אם הטסטר הראשון לא היה כל כך פרנואיד), התווסף לסכום הזה סכום נכבד ביותר לעוד קורס בהרצליה (כי בבית הספר אני ממשיך לא ללמוד). מכיוון שבזמן הקרוב יהיו לנו הוצאות גדולות גם ככה, הוחלט שאני אתחיל לעבוד כמה שיותר מהר כדי להחזיר את הסכום הזה. המהר הזה הגיע, והוא התחיל היום.


בשמונה וחצי התייצבתי היום במקום העבודה החדש שלי, שם הסבירו לי איך להעביר את כרטיס הנוכחות ואיך להפעיל את הקופה. מראש הזהירו אותי שכל הלקוחות שקרנים, מפגרים ורמאים, ולכן אני צריך לעבוד רק עם הברקוד ובמקרה שאני לא יודע לשאול מישהו. הסבירו לי גם איך לקחת מזומן ואיך לקחת כרטיס אשראי, ואיך לזכות חלק מהסכום באחד המבצעים של החנות. כמו כן, הכירו אותי לקופאית הקבועה שם, זאת שדבוקה לכיסא כמו פוליטיקאי (וכשהיא יושבת היא תופסת את כל שטח הכיסא).


הלקוחות התחילו להגיע, כשכל פעם שאני פנוי הקופאית הקבועה (שיש לה קול שמתישהו מתחיל לעצבן) מעבירה את האנשים אלי. אני צריך להשתמש בברקוד (לשמחתי, אחרת צריך להכניס את המחירים ידנית) ובסוף לבקש מהם כסף. זהו. בעלת העסק צדקה, הלקוחות באמת היו דבילים ושקרנים. לאורך כל היום.


כבר בתחילת היום ניסו לתחמן. מישהי רצתה לקנות שני דברים שכל אחד מהם עולה שישה וחצי שקלים. מכיוון שלא היה לה כסף בכיס (אבל כן היה אצל חברה שלה), היא באה אלי עם חיוך שבדרך כלל חסרות בו שיניים ואמרה “שתיים בעשר”. לשמחתי בעלת העסק עמדה מאחורה ואמרה לה “אלה המחירים”.


לאחר מכן הגיעה למקום קבוצה גדולה מאוד של עיוורים. העיוורים היו בסדר גמור. אלה שהיו קרציות היו המלווים הרואים שלהם. הם התעקשו שהבטיחו להם הנחה. בכניסה למתחם הראשי הם באמת קיבלו הנחה, אבל במשתלה שצמודה אליו אין כלום. גם שם היתה בעלת העסק להדוף את הטענות שלהם.


לחלק מהאנשים היה כרטיס אשראי מסויים, מה שנתן להם אפשרות להמיר חלק מהסכום בנקודות. הדבר הזה גרם להרבה בעיות, מכיוון שאנשים שמעו את מספר הנקודות שהם נדרשים לשלם וכמעט חטפו שבץ (וזו בעיה, חלק גדול מהלקוחות כבר עבר את גיל הפנסיה). מקרה אחר שהיה קרה בעקבות זה שההנחה ניתנת רק לכרטיס מחברה מסויימת שהונפק בבנק מסויים. זוג אחד הגיע אלי עם כמות צמחים שמספיקה להקמת ג’ונגל. אחרי שהצלחתי לסרוק את כל הצמחים והצטבר סכום נאה (הסכומים שם הצטברו מהר מאוד, זו משתלה בתוספת איזור פלצני) הם הוציאו כרטיס אשראי וביקשו את ההטבה של הנקודות. על הכרטיס היה כתוב הבנק הלא נכון. אחרי ויכוח קצר, הם החליטו שהם פשוט מבטלים את הכל. הם פשוט השאירו את העציצים על הקופה ועזבו.


קצת אחרי העיוורים, בדיוק בשעת העומס, נפל החשמל. בהתחלה לא היה ברור מה לעשות, אבל כדי לא להפסיד את הכסף של אנשים שקונים פלסטיק במחיר של חבית נפט, הוחלט שנקבל כסף מזומן. לשמחתי רוב האנשים באו עם כמויות קטנות וסכומים קטנים (חוץ מקבוצה אחת שהביאה לי כ”כ הרבה דברים ככה שהייתי צריך לחשב עד 192 בראש). בסוף חזר החשמל ואנשים שוב יכלו לקנות באשראי ולשלם לחברת מאסטרכארד.


ולסיום, הנה דוגמה למה חינוך פיננסי בבתי הספר הוא חשוב: הגיעה אלי ילדה אחת שכנראה קיבלה את כרטיס האשראי שלה לפני שבוע וביקשה להשתמש בו. הבעיה היא שהיא ביקשה להשתמש בו על סכום של שבעה שקלים. רק העמלות והריבית יעלו לה יותר משבעה שקלים. אבל לפחות היא יודעת מתי התחילה המלחמה הקרה ואילו תמורות עברו על היהודים בגללה, או לפחות איפה למצוא את הסיכום ששם זה כתוב.


גם מחר אני הולך לעבוד, וגם ביום רביעי (זה חג, מרוויחים 150%). אחרי החזרה לשגרה הלא נעימה (השגרה הזאת של החופש דווקא נורא מוצאת חן בעיני) זה יהיה רק בשבתות (שגם אז משלמים 150%). ככה עד סוף שנת הלימודים אני אצליח להחזיר להורים שלי את הסכום, ואולי אפילו יישאר לי משהו.


יום טוב.


שלכם, מעכשיו גם קופאי,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 5 ליש כרטיס מועדון?
  • לא ללא שם.
    02/10/2007 ב0:36

    נשמע מקום עבודה מעניין, ומלא בידור..
    שיהיה בהצלחה.

    הגב
  • ליטליקSD
    02/10/2007 ב12:49

    הא.
    עכשיו אני שוקלת ברצינות לנצל את הזמן שלי ביעילות ולקפוץ לבקר. חח הגיע הזמן לראות קופאי ברמה!

    הגב
    • nadavs
      02/10/2007 ב16:22

      אני שם גם מחר. את מוזמנת. :-)nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.