בחזרה למטחנה

בוקר טוב לכולם.
כל מי שמסתכל ברשימות בצד מדי פעם בוודאי שם לב אתמול שהוספתי קישור חדש, מה באמת קורה בבתי הספר. אם לא נכנסתם עדיין, לחצו כאן וקראו טוב טוב, כי זאת האמת לאמיתה.
מחר יותר ממליון ילדים ברחבי הארץ יגיעו למטחנת השכל הענקית. חלקם בשנה הראשונה בדרך להפיכתם לדיסק קשיח למחשב ששוכח הכל ברגע שנגמר המבחן האמיתי, חלקם בשנה האחרונה כשכל מה שמעניין אותם הוא להשיג קרטון כחול שאומר עליהם משהו כמו שהערות המחנך בסוף התעודה אומרות משהו. כולם ילמדו השנה שאין דבר העומד בפני המבחן, יכולת חשיבה היא תכונה לא טובה ומה שלא במבחן לא לכאן. עשרה חודשים של שטיפת מוח כזאת שאחריה ישאר שום דבר אחד גדול.


אני, בתור אחד שחטף ציוני 88 על ימין ועל שמאל בגלל חשיבה שנה שעברה, כבר לא יכול לחכות לשלושים ביוני. אמנם אחר כך מגיע הצבא, גוף שבו חשיבה משולה לבגידה ולחלק מהפעולות בו אין פואנטה, אבל לפחות לא צריך להתכונן לאיזה מבחן גדול או לשבת בכיתה עם 30 אנשים שבטוחים שאם הם לא רושמים הכל וזוכרים בעל פה הם לא יצליחו בחיים.


הייאוש כבר מתחיל לחלחל כשאני יודע מה הולך לקרות ביום שני. קרוב לוודאי שתבוא איזו מורה חדשה ותתחיל לפרט את דרישות המקצוע שלה בצורה שתיראה קשה ובלתי אפשרית. אחרי שני שיעורים יתברר שהיא בעצמה לא עומדת בזה וכל מה שצריך זה לכתוב כל מילה שהיא אומרת, כי זה יהיה במבחן. כמו שכתוב בכתבה, כל דיון מחוץ למסגרת המבחן ייגמר מהר מאוד ואנחנו נחזור מדיון על מה ההבדל בין אנרכיה לבין מה שקורה במדינת ישראל לבין מה ההבדל בין מונרכיה לדמוקרטיה, כי זה בטוח יהיה בבגרות וגם לא ירד במיקוד כבר עשרים שנה ברציפות.


השנה, למרות שהיא האחרונה ויהיו בה עוד כמה מקצועות, בטח תהיה משעממת כמו השנה שעברה. אני כבר הבטחתי לאמא שלי להתלונן כל יום, גם בסופי שבוע, ואפילו היום.


הרי את כל השטויות שמדברים עליהן בבית הספר אני יכול ללמוד (ללמוד ממש, לא לזכור לאיזה מבחן) לבד. האינטרנט הוא המצאה נהדרת ומקור מידע ענקי. אחרי שעושים הצלבה בין כמה מקורות כדי לא ליפול על אתר שכתובות בו שטויות אפשר ללמוד את החומר של כל שנת ה”לימודים” ועדיין תישאר לי חצי שנה עד הבגרות. אבל כל זה לא משנה, כי בבית הספר ממילא לא לומדים את כל זה. לומדים לעבור את הבגרות, ואת זה אי אפשר למצוא באינטרנט. כנראה שזה לא עד כדי כך חשוב אחרי הכל.


אז זהו זה. שתהיה שנת “לימודים” מוצלחת, תחשבו (קודם כל), אם אפשר מחוץ לקופסה. לא כל מה שהמורה אומרת זה נכון והבגרות זה לא הכל בחיים. תנסו ללמוד משהו למרות שמנסים בכוח למנוע מכם ותגנו בכוח על הזכות שלכם לדיון בנושא מסויים גם אם הוא לא במבחן. מהדברים האלה לומדים הכי הרבה.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 20 לבחזרה למטחנה
  • 0rt>>
    01/09/2007 ב13:49

    חחחח נהנתי לקרוא!!

    הגב
  • אבי
    01/09/2007 ב22:19

    שלום

    נהנתיי מאד מכתיבתך.

    החינוך לא השתנה ב30 השנים האחרונות .

    ובכל זאת אנחנו מעצמה של קדמה ופיתוח.

    אולי בגלל שצעירנו חייבים ללמוד בעצמם?

    אולי מה שצריך היום זה מקום לבילוי חברתי בבוקר בתנאים

    קשים של שעמום וצפיפות כדי שאחרי הצהריים המח יהיה

    רעב לידע אמיתי.

    הגב
    • nadavs
      01/09/2007 ב22:35

      אנחנו מעצמה של קידמה ופיתוח כי יש כמה אנשים נדירים שלומדים משהו בעצמם אחר הצהריים במקום ללמוד בעל פה בפעם העשרים ושלוש את משפט הסינוסים.
      אם ירגילו אותנו מכיתה א’ להיות רעבים לידע אמיתי, לא נצטרך לבזבז 7-8 שעות ביום כדי להפוך לרעבים. וחוץ מזה, בדרך כלל אחרי בית הספר יש משהו שנקרא "שיעורי בית", והוא כולל ברוב הפעמים חוסר חשיבה מוחלט. אחרי זה אין לאף אחד כוח לזוז וכולם רצים לראות כוכב נולד, בעיקר בגלל שזה לא דורש מאמץ מחשבתי.
      ותודה על המחמאה. 🙂
      nadavs

      הגב
  • 01/09/2007 ב23:05

    ואני כבר חשבתי שאף אחד לא נלחם בכל האנרכיה שקורת בבית הספר…ח"ח.

    הגב
    • nadavs
      02/09/2007 ב7:18

      נלחם? קצת קשה להילחם מול מערכת עם תקציב של מיליארדים שהולך על החלפת ספרי לימוד כל שנה. באמת קשה. ;-)nadavs

      הגב
  • אורן
    02/09/2007 ב0:35

    מזדהה עם כל מילה.
    תמיד בשיעורי הסטוריה ודומים להם הייתי מיואש מהדרך שלימדו את החומר, בזמן שידעתי את רובו רק מזה ששיחקתי call of duty חחח…
    לדעתי האנשים שעושים אותנו מעצמה, זה אנשים שהגיעו עם חינוך לידע מהבית (אני מאמין שכמוני), ובגלל הסקרנות מהבית והאהבה לידע הם הגיעו לדברים גדולים.
    לדעתי הכל מתחיל בחינוך, לדעתי צריך לשים הרבה יותר סרטים ואינטרנט במערכת החינוך, ולא ללמד בולשיט חסר חשיבות כמו התפקידים של הנציבים הבריטים בא"י בתקופת המנדט.
    צריך לדעתי לצמצם ולמקד את החומר בהיסטוריה לאיזה 50% ממה שהוא עכשיו.

    הגב
    • nadavs
      02/09/2007 ב7:20

      הנה, עוד הוכחה שאפשר ללמוד ממחשבים ולבד. אבל אחרי הכל, אם לא תלמד על הנציבים הבריטים בתקופת המנדט, איך תענה על שאלות טריויה במי רוצה להיות מליונר? ;-)חייבים לקצץ את החומר בהיסטוריה וללמד אותו. לחרוש כולם יכולים.nadavs

      הגב
  • מיכאל
    02/09/2007 ב2:55

    עצוב אבל נכון…

    הגב
    • nadavs
      02/09/2007 ב7:21

      בקרוב מסיימים…nadavs

      הגב
  • itai
    02/09/2007 ב4:42

    just becasue i’ve finished and you dont
    12 grade is even more booring than ever!
    and you realy realy dont have to wright down every of nonesance coming out of the teacher mouth
    you just need a friend, girls are better, that does wright it all and a copy machine

    הגב
    • nadavs
      02/09/2007 ב7:22

      מעולם לא כתבתי אם המורה לא אמרה במפורש ובדקה אם כולם כותבים, ואני לא מתכוון לשנות את זה. מה שעובד כ"כ הרבה זמן בטח יעבוד גם עכשיו.nadavs

      הגב
  • ללא שם
    02/09/2007 ב9:38

    אני הגעתי לתובנות האלה הרבה אחרי שסיימתי. רק אל תשכח שהקונספירציה לא מסתיימת בבית-הספר וששם בחוץ, בייחוד באוניברסיטה שתצטרך כנראה ללמוד בה, מאד מחשייבם את העניין הטיפשי הזה שנקרא ממוצע בגרויות. הוא אמנם לא משקף כלום מעבר לכמה מהר הספקת לכתוב בשיעור ומה היה מצב הרוח של המורה שקראה את הבגרותש לךל, אבל העניין הזה באמת נוטה להיות חשוב.
    אגב, אתה בטוח שאתה רוצה להתגייס? כי שם אין לברוח אחה"צ…

    הגב
    • nadavs
      02/09/2007 ב11:54

      יש גם אוניברסיטאות שלא נמצאות בארץ, ולחלקן פחות איכפת מהקרטון הכחול.בצבא אני מקווה שאני אהיה בתפקיד שאני אהנה בו, ואז אולי אני לא ארצה לברוח אחה"צ.
      nadavs

      הגב
  • סבא
    02/09/2007 ב10:38

    כל הכבוד

    הגב
  • רק מיכל
    02/09/2007 ב16:29

    כתבת מצוין. אהבתי.

    הגב
  • רוני
    02/09/2007 ב17:05

    הם פשוט לא מבינים שיש הבדל גדול בעולם אחרי ה-20 שנה האחרונות, בהרבה מובנים,מושגים, דרכי החיים וצורת המחשבה.

    אנא הכנסו וקראו
    <a href=http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=701634 Target=_BLANK class=msg><a href=http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=701634http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=701634</a>

    הגב
    • nadavs
      02/09/2007 ב17:25

      איזה 20 שנה? אני חושב שמאז שייסדו את המדינה הזאת לא השתנתה המערכת.nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.