מתכוננים ומתמקדים

ערב טוב לכולם!


כמדי שנה, מעלה מפלגת ש”ס הצעות חוק גאוניות על שולחן הכנסת. ההצעה המדהימה האחרונה אומרת שספקיות האינטרנט יחסמו אתרי פורנו ואלימות והגישה אליהם תתבצע באמצעות מכשיר ביומטרי מיוחד שמחובר למחשב (ומי יממן אותו? אלוהים?). זו הצעה נהדרת, במיוחד אם למדינה קוראים סין או איראן (או ממלכת יהודה) ויש בה משטר דיקטטורי. למדינה דמוקרטית כמו ישראל זה פחות מתאים. זה מתחיל בחסימת אתרים אלימים ונגמר בחסימת אתרים של מפלגות מתחרות. אל תיתנו לחוק הזה לעבור (אלא אם ממש בא לכם לראות את נתב”ג מלא באנשים עם כסף ושכל).
ועוד בעניין יראי השמיים: בשבת עלתה התוכנית “הבורר” בערוץ שלוש. הפרסומת לתוכנית הסתיימה במילים “הבורר: האלוהים של העולם התחתון”. כמובן שהקב”ה מייד התקשר לרבנים והודיע להם שהוא לא מוכן ששמו יוזכר ככה. אחרי לחץ כבד הוחלף השם ל-“השופט העליון של העולם התחתון”. יש לי הצעה יותר טובה. לשכתב את כל התנ”ך ככה. הפתיחה “בראשית ברא השופט העליון את השמיים ואת הארץ” נשמעת מצויין. כדאי לשקול את זה.


ועכשיו למקום ההוא שהלכתי אליו בעיניים כמעט עצומות היום (אחרי שחזרתי בלילה מסרט): בית הספר.


היום לא היה משהו מיוחד. רק קצת תנ”ך וקצת מתמטיקה. במתכונת בתנ”ך קיבלתי 82, ובכל זאת המחנכת שלי רוצה להגיש אותי על 90 (אני בספק רב אם זה יאושר, גם אני לא הייתי נותן לעצמי 90 לפי המבחנים האחרונים). היא עברה שוב על הפרקים, אמרה לנו מה סביר שישאלו ומה לא סביר (אולי כבר ייתנו את השאלות מראש?) והלכה אחרי שעה. לא אינפורמטיבי במיוחד.


(אזהרה: שוב פעם ידובר על מתמטיקה כמקצוע לא קשה ולא מלחיץ).


בשעתיים אחרי זה היו שיעורי מתמטיקה. המורה החזיר את המתכונות. שתיהן עם מאה (הפעם לא כתבתי “משולש זהב”. פשוט עשיתי הסתברות במקום גיאומטריה). ככה גם בציוני ההגשה בשני השאלונים. האחרים הפעם הצליחו קצת יותר מהציונים הנוראיים של המתכונת הקודמת, למרות שלדעתי הנוכחית היתה יותר מאתגרת.


ולסיום, תראו מה עושה המיקוד הזה: מישהי שאלה את המורה למתמטיקה שאלה בגיאומטריה. המורה הסתכל עליה כמעט חמש דקות עד שהוא עלה על התשובה (שהסתברה כמאוד קלה. אני לא ראיתי אותה כי יש לי בעיות גיאומטריה קשות). ולמה זה לקח חמש דקות? צריך להשתמש במשפט חוצה הזווית שירד במיקוד. למזלו הוא בדיוק סיים את השיעור ולא עשה לעצמו עוד פדיחות בסגנון.


אז לכל אלה שעושים את הבגרות ביום שלישי: תירגעו, תזכרו שזה רק מבחן, שמתמטיקה לא נושכת, שמותר (וכדאי מאוד) לחשוב מחוץ למיקוד (ולחשוב בכלל) ושבניגוד למשרד הרישוי, למשרד החינוך יש אינטרס מובהק שתעברו (ובציונים גבוהים). ושיהיה בהצלחה.
יום טוב.


שלכם,


nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.