גילו את אמריקה

ערב טוב לכולם!


היום, כמצופה, פורסם דו”ח הביניים של ועדת וינוגרד. אולי לא תאמינו, אבל הטילו שם את האחריות על אולמרט, פרץ וחלוץ. לא רק זה, האשימו אותם בכך שלא עזרו לפרץ חסר הנסיון, לא בחנו אלטרנטיבות (מי צריך אלטרנטיבות כשאפשר לצאת למלחמה בחמש דקות?) ועוד כל מיני דברים שונים ומשונים. יש רק משהו אחד להגיד על הדברים האלה: וואלה?! באמת?! לא ציפינו! חשבנו שהאחראים למלחמה הם נסראללה ובשארה, ושיש כשל חמור בשיקול הדעת של קצב (זה אולי נכון, אבל כנראה לא בהקשר של המלחמה).


כמובן שאיך שמר וינוגרד פתח את הפה כל הערוצים הגדולים החלו מיד בסקרים כמו “האם אולמרט צריך להתפטר?” ו-“מי צריך להיות ראש הממשלה לדעתך?” (למה ארקדי גידמאק היה אפשרות ואולמרט לא?). לפני כמה דקות הודיעו אולמרט ופרץ שהם לא מתפטרים, ולמרות העובדה שזה היה די צפוי, לפני ההודעה נערמו המוני עיתונאים מול בית ראש הממשלה בשביל לשמוע את תגובתו. משהו אחד קטן שכחה התקשורת – היא לא ממש תרמה במלחמה. את מה שכלי התקשורת עשו אפשר לפרש כדרגת חומרה אחת פחות ממה שעשה בשארה. חוץ מלהגיד לחיזבאללה “שלוש מעלות שמאלה” הם נתנו להם הכל. חבל שבועדת וינוגרד התעלמו מזה.


ועוד קצת פוליטיקה: ארקדי גידמאק הודיע שהוא רוצה להיות ראש עיריית ירושלים. האמת, הבעיה שלי עם העובדה שהוא רץ לראשות העיר קטנה הרבה יותר מהחשש שהוא ייבחר. לחם, שעשועים וערי אוהלים קונים אנשים, ואנשים הם המפתח למקומות חשובים בפוליטיקה. הדרך מראשות עיר גדולה לכנסת לא ארוכה, וברגע שגידמאק יכנס לשם ויקבל את החסינות יהיה קשה מאוד להוציא אותו משם. מזל שבירושלים יש מספיק דוסים שימנעו את הדבר הזה, אבל הדוסים כידוע נמשכים לניירות ירוקים, ככה שאי אפשר לסמוך על זה יותר מדי.


ועכשיו למקום שונה לגמרי: בית הספר.


טוב, האמת אין כמעט מה לספר על בית הספר היום. היה משעמם, בדיוק כמו אתמול (היה אתמול מבחן בהיסטוריה, היה בסדר). פשוט היום קיבלנו חזרה את המתכונות של שאלון 006, והתוצאות מחרידות. אני קיבלתי 97 (ובשלוש נקודות זוכה ההסבר שלא נתתי ללמה אחת הפונקציות שואפת לאינסוף כשאיקס מתקרב למספר מסויים). הציון הכי גבוה אחרי זה (ואני רציני) הוא 61. לאחר מכן היה 57 ומשם כולם לא עברו. פשוט בושה. הסתכלתי על המבחן של אחת שלא עברה, ומה שהיא עשתה שם לאחת הפונקציות זו התעללות. השאלה כללה פונקציה ממש פשוטה, אבל היא היתה חייבת לסבך אותה. חבל שאנשים סתם נופלים על שטויות. באמת חבל.


ולסיום, ביום שישי הייתי בשגרירות הגרמנית וקיבלתי את האזרחות שלי. עכשיו אני יכול להיכנס לארה”ב בלי לתת טביעת אצבעות, תמונה, חתימה, הסבר למה באתי לשם וכתובת של המקום שאני אשהה בו. כל מה שאני צריך זה לחכות עד שסורק הדרכונים יאשר לי את הכניסה תוך כדי צפייה באמריקאים מיישמים את השוויון שלהם ובודקים את כל שאר הנוסעים.


עוד עשרה ימים טסט. בנתניה מכינים את הצופרים.


יום טוב.


שלכם,


nadavs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חזרה למעלה