11/9

ערב טוב לכולם (בוקר טוב לישראלים)!
ניתן לכם שלושה ניחושים בכמה ערוצים היום התעסקו בנושא האחד עשרה בספטמבר. ככל שהמספר שניחשתם יותר גבוה, הוא יותר לא נכון. אם ניחשתם אפס, גם טעיתם. ערוץ אחד בלבד, נשיונל ג’אוגרפיק, התעסק היום באסון מגדלי התאומים שקרה לפני ארבע שנים וכמה שעות בדיוק. אני לא יודע מה לגבי עכשיו, אבל חשבתי שזה מספיק חשוב בשביל האמריקאים כדי שהם יתעסקו בזה כל היום.
תקציר האירועים מלפני כמה שנים למי שגר על הירח: לפני ארבע שנים התרסקו שני מטוסים על שני מגדלי מרכז הסחר העולמי בניו יורק. המגדלים נפלו, אנשים נכנסו לפאניקה, וחלק מהאנשים אפילו טרחו ואמרו: “אני היום חוזר מאוחר, כל העבודה על הראש שלי”. מאז ארה”ב נכנסה לאפגניסטן ועיראק וגרמה למלחמת המפרץ השנייה והכריחה ילדים תמימים (ופחות תמימים) בארץ ללכת עם מסכות אב”כ לבצפר כדי לקשט את הקופסאות שלהן. מאז כל העולם בפאניקה של פיגועים ושטויות כאלה.
חלק מהאנשים טוענים שהיה אפשר למנוע את זה, חלק אומרים שלא. אני אומר שכן. בארץ תא הטייס נעול משנות השבעים כשנחטף אצלינו מטוס. הם התחילו לנעול את תא הטייס רק לפני ארבע שנים. מזל באמת שהם נזכרו, זה לפחות ימנע הישנות של מקרים כאלה.
כמו כן, התגלה שעד שנת 2002 לא עבד בסוכנות לבטיחון לאומי של ארה”ב שום מתרגם בין ערבית לאנגלית. זה כמו שישראל לא תעסיק מתרגמים מערבית לעברית ומאנגלית לעברית, או במילים אחרות, טמטום גדול.
אבל די להתעסק בעניינים אמריקאיים שוליים ונעבור לעיקר: יש עוד הוריקן באוקיינוס. קוראים לו (או לה) אופליה. בינתיים זה הוריקן קטן ברמה 1 בסולם ספיר-סימפסון (למה שלא יבחר שם יותר מסובך?), אבל כמו שקתרינה הוכיחה, אחד הופך לחמש ועיר הופכת לבריכה, וכל זה בפחות משבוע. בוא נראה מה ייצא מהאופליה הזה, כי ארה”ב זו ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות (ומי שהמציא את המשפט הזה מוגבל בשכל).
מזל טוב למדינת ישראל על יציאתה מעזה סוף סוף. השארת בתי הכנסת ברצועת עזה היה מהלך מבריק של הממשלה, שמאלצת כעת את הפלסטינים או להיתקע עם בתי כנסת או להוריד אותם ולתת תמריץ לקיצונים יהודיים להרוס מסגדים. עצה שלי – תורידו אותם. אין שם שום דבר. ארבעה קירות ותקרה. אין שם שום דבר שמישהו היה מחשיב “קדוש”.
ומחר, בבית הספר, הולך להיות מאוד מעניין. מבחן במתמטיקה ובוחן פוטנציאלי בספרדית. המבחן במתמטיקה לא מטריד אותי במיוחד, אבל הבוחן הזה בספרדית יכול להיות לא נעים. כדאי מאוד שאני אלמד את שמות הגוף בספרדית, אחרת עלול להיווצר מצב לא כל כך נעים.
אין לי ממש כוח להמשיך לכתוב, וגם אין לי ממש על מה. גם אין משפט אמריקאי, כי בטח ראיתם כאלה בטלויזיה והם יצאו לכם מכל החורים.
יום טוב.
שלכם,
nadavs

לא רואים את האתר/התגובות כמו שצריך בסלולר? נסו את הלינק הזה

התגובות של 2 ל11/9
  • דנהלה =)
    12/09/2005 ב6:27

    אלוהים.
    אני פשוט לא מבינה את האדישות של כולם. וציפיתי שלפחות ארה"ב תעשה איזה משהו.
    אבל כלום.
    גם בישראל. לגמרי. שום כתבה פיצית בעיתון. כלום.

    הגב
    • nadavs
      12/09/2005 ב8:56

      גם אני חשבתי שדווקא האמריקאים יהיו רגישים לעניין, אבל כלום. בטח היה איזה טקס קטן וסמלי, אבל לא יותר מזה.
      בוש הוא באמת שיח.
      nadavs

      הגב

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.